KAJANG manut lontar Pitra puja,sawa
wedana,purana tatwa dll,KAJANG punika panugrahan Btra. Siwa (secara niskala)
Sang Pencipta(Kawitan sang manusa, punyan punyanan/pepohonan,buron/binatang, berdasarkan
sabda, bayu, idep.
KAJANG punika sangat mebuat pisan
ring pengabenan, nistaning nista,nista,madya, uttama,sami kewenangan/
mejantenan ngangge kajang,kajang punika pegangan, gambelan, alat,dasar, sarana
prasarana pengembalian Sanghyang Atma ke Sang Pencipta/Sang Hyang Widi Wasa
Kawitan iraga (manusa), berdasarkan sastra,iraga medwe Kawitan 4 (empat) yaitu
:
1.
Bhur ( ring
Swarga),Sang pencipta/Sanghyang Widi Wasa,niki kawitan kita yg pertama,kawitan
asal kata dari wit/asal-usul,sane ngardi iraga kegumi,sekancan sarwa tumbuwuh ring
jagat,meduluran antuk sabda bayu idep yaitu :
a)
Sabda:punyan-punyanan/tumbuh-tumbuhan.
b)
Sabda,bayu :
buron/binatang.
c)
Sabda,bayu,idep :
manusia itu sendiri.
Punyan-punyanan sareng buron merupakan saudara kita lahir
ke bumi,makanya kita disebut mahluk yg paling sempurna,dari yg kurang
sempurna,makanya kita tdk boleh memandang rendah orang lain (tat twam asi),
jangankan sesama agama hindu,karena semua umat beragama didunia merupakan
saudara kita,termasuk yg tdk percaya dgn agama sekalipun merupakan saudara
kita.( bhineka tunggal Ika,tan hana darma mangruwo, ekam ewam adityam
brahman,wasu dewam wasum bhakem dllnya,dlm kelahiran manusa kegumi itu sama,
tapi belum mengenal pradaban,setelah mengenal dunialah baru mengenal yg disebut
pradaban dunia,yg disebut agama,budaya dan adat istiadat.Perbedaaan itu
sangatlah indah,menhormati perbedaan itulah hidup yg sebenarnya,tanpa perbedaan
kita tdk bisa hidup yg disebut mahluk beragama,jgn sampai kerena perbedaan kita
saling bermusuhan,apalagi tdk saling tegur sapa,klu ini terjadi amatlah
rendah/nistanya hidup ini,atau sama dgn menistakan diri sendiri,jgnlah jadi
orang munafik, fanatisma terlalu berlebihan tanpa dasar sastra yg pasti,apalagi
membuat staittemen,kesepakatan bersama,terutama selaku Pedanda/Wiku mengeluarkan
kesepakatan,bisama,mengatasnamakan golongan, kelompok,organisasi.tanpa dasar
sastra yg pasti,apalagi krn emosi sesaat/kepentingan politik sesaat,yg
mengakibatkan kebingungan di masyarakat itu sendiri ,krn didalam kehidupan
manusia tdk ada yg eksklusif, kita akan dipandang eksklusif/berkasta dari
prilaku kita sendiri,setelah kita dianggap mempunyai taraf hidup yg
terpandang.Pedanda/Wiku ngemargayang keparamartan dan kepararthan,Pedanda/Wiku
itu harus berdiri netral selaku pengayom umat dunia,maka dari itu tdk boleh
ikut berpolitik,berorganisasi dan berbisnis (tdk mengenal A D ART dan S O
P),tdk boleh provokatif, tunduk dgn umum yg salah, hanya tunduk dgn
Peguron-guron,Nabe dan sastra,klu rel/norma niki dilanggar dunia jadi
rusak,paceklik,panas,terjadilah degradasi moral.Ayuwa kita sang Wiku ngeruruh
kepatutan tanpa dasar sastra,yan hana Wiku ngeruruh kepatutan tanpa dasar
sastra,Wiku-Wikuan ika ngaran = ATHEIS /Ayuwa kita sang wiku salisuh,yan hana
wiku salisuh sanggar ikang rat.
2.
Bwah ( ring Dalem),inilah
kawitan kita setelah sanghyang Widhi,mawinan yan mendak kawitan purusa perdana
mangdane pendak ring dalem(manut lontar tutur Anda tattwa jelas tersurat:yan
ngwangun kemimitaning manusa wenang mendak kawitan ring Dalem Puri
genahnya).Hidup itu selalu berkembang terjadi perobahan,ingat perobahan
perlu,tapi harus berdasarkan sastra,nah mangkin mendekati asing-asing desa
pekraman medwe Dalem,Dalem nika pateh tan wenten Dalem Wangsa tertentu,sane
bersemayam/melinggih saktinya Sanghyang Widi(Btra Siwa) yaitu Btri.Durga,Btri
Durga itu tiada lain yaitu Btri.Uma,Rabin Btra.Siwa.
3.
Swah ( ring Rong
tiga),linggih kawitan Siwa guru, Btra,hyang guru, dasarnya
Brahma,Wisnu,Siwa/Paraatma,Siwatma,Sanghyang Susudatma/purusa, perdana,bancih. (pedagingan
tetiga,barak,selem,putih)
4.
Kawitan secara
sekala,sane ngardi iraga bapa lan imeme sane ngelekadan iraga(yg
melahirkan),wenten tutur ten ada manusa sakti didunia, diceritakan Btra.Brahma
ngedengan(memperlihatkan)kesaktian mekeber setegeh-tegehne,ten bakat muncuk
langit, artinya diatas langit ada langit,raris Btra,Wisnu memperlihatkan
kesaktian turun seturunnya ten bakat dasar tanah,raris Sang Suyasa metaken ring
gurunne, man sira sane lebih tinggi ?,jawabannya,sing ada tegehan Ibapa Imeme
sane ngelekadan cening.(tutur dialog Sang Suyasa sareng gurune Ida Rsi Darma
Kerti).
Pelaksanayang atiwa - tiwa/pengabenan wenten pah 6
(nenem).
a)
Pitra yadnya.
b)
Pitra tarpana,
c)
Nyuwasta digeni
d)
Pengawak prenawa.
e)
Sawa preteka. Dan
f)
Sawa wedana.
Niki patut/wenang sami nganggen kajang.
KAJANG,yan ten ngangge Kajeng disebut samen,KAJANG punika akehne pah/macem 9 lwirnya :
a)
Kajang tapakan
pelinggihan Sang Hyang Atma.
b)
Kajang
kulit/wangsa,bangsa.
c)
Kajang Jagra Pada
(penyadaran Sang Hyang Atma menuju kekamoksan.
d)
Kajang Parimana
pemargin Sang Hyang Atma ke Nirbana/swarga/kembali ke Sang pencipta.
e)
Kajang Sari kesurat
dasak sare dasar manusa.
f)
Kajang
kawitan,pengembalian Sang Hyang atma kekawitan yaitu Sang Pencipta(Sang Hyang
Widi wasa).
g)
Kajang guungan Sang
Hyang Atma/umah sh.Atma.
h)
Kajang Kwangen
medaging pis bolong 47 keteng.
i)
Kajang pengawak
simbul Sang Hyang Atma ngangge pipis bolong 125 keteng.
Niki KAJANG sane jangkep manut
lontar Pitra puja tur lontar Sawa Wedana,niki sarat ngangge kajang, sarat kedua
tirtha pengentas/penglambung,sarat ketiga tirta penglepas,medaging kitir
2,kesurat Ong Ung Mang Ang,raris medaging arca dana mesurat manut kulit /
Wangsa, kertas kitir sareng Arca dana kesurat ring kertas daluwang atawi kertas
Ulantaga,tan kwenangan ngangge kertas biasa,tur medaging pesikepan sang lampus
kesurat Ong I A Ka Sa Ma Re La We Ye Ung medasar tembaga.
Ring masyarakat akeh sane salah informasi
indik Kawitan nikayang kangin,yg dimaksud kangin nika ke
Btra.Surya/Btra,Siwa,(ke Sang Pencipta/Ida Sanghyang Widi Wasa) ),yan
kangin/pusat di Bali nika lelintihan atawi keturunan,treh,karana iraga ring
Bali akehan saking Jawi ( Majapahit), Majapahit rauh iraga saking Sumatra
(Kerajaan Sriwijaya),saking Sriwijaya rauh iraga saking Kalimantan ( Kutai
kerajaan Mulawarman ), Mulawarman rauh iraga saking Krakatau,Krakatau rauh
iraga saking India.
Sane wenang nyurat KAJANG tur ngarga TIRTHA
PENGENTAS, niki ke surat/kearga ring hari H,ten dados inepan, wantah Sang
Meraga Putus tur sang me tri jati medwe hak tur wewenang,Ida sane nyurat,Ida
sane ngurip (masupati ) tur Ida sane pacang ngatepan/menyatukan kajang punika
kejasad/kewatangan manut Weda Pitra Puja,tur kelaksanayang ngajum sawa,
kesuksmane selobang jarum sareng akeh sane memberikan pemargi ke sang
lampus,(tusuk-tusuk sareng jarum),mangda ipun polih genah sane becik manut
karma asuba karma,Yan Mangku/anak welaka tan kewenangan nyurat KAJANG, santukan
sangat sakral pigunan ipun, santukan kantun leteh,.(bisa teken dadi
mesiosan),sampunan pisan melaksana niki karena kepentingan pribadi,bisnis
semata,karana niki panugrahan yg sangat sakral, mangda nenten tren yg salah
tetep dilaksanakan karena kepentingan,ila-ila dahat,gumi jadi sanggar,tur Sang
Hyang Atma sulit mendapatkan tempat yg layak,yan ipun mewali ke marca pada manumadi
akan ngusak asik ring keluarga.
Dumadak napi sane dartayang puniki wenten pikenehne, agar
Agama Hindu kedepan semakin ajeg tur lestari berdasarkan Sastra, ten Agama mula
napet, mula kene mula keto, cara dini cara ditu.Mawinan tugas Ratu Pedanda
/Wiku melakukan perobahan/memperbaiki berdasarkan Sastra (Sang Hyang Aji
Saraswati ), manut lontar Adi Parwa tutur dialog Betara Kresna sareng Sang
Arjuna, melakukan penyempurnaan utk dimasa yg akan dtg, jangan sampai yg salah
dimasa lalu dikultuskan,menjadi pembiaran.
Yan ten manut durusan anggen rekomendasi keputusan,yan
sampun manut durusan anggen keputusan,Agama nika kebenaran yg relatif,toleran,
fleksibel dan universal,ten ada kekakuan,durus mengkritisi asal berestetika dan
beretika,bukan karna sentimen,dendam tanpa dasar.
Rahajeng Rahayu !
Sumber : Facebook Ida Pedanda Gede Kaca
0 komentar:
Posting Komentar